woensdag 29 februari 2012

Camera bijna onder water !

                                       

                                                Nabij de Waterzuivering !

camera net boven het water oppervlakte



Het gebied van groot voorbeeld Marcel vd Kerkhof ,waar ik eens in de zoveel tijd ook een rondje doe .
Nu wilde ik ook wel een keer laag bij het water fotograferen en dat gaat daar prachtig !



statief te water

de stuw




Tenminste als alles stevig staat en je zelf goed zit het weer mee helpt en de watervogels dicht genoeg bij komen .
Dit bleek dus de eerste keer nog niet zo makkelijk .







Bij aankomst in de schemer kwam ik op mijn of hun pad vijf reeën tegen maar te donker voor op de foto , toen het lichtje ging branden gebeurde dat ook bij hen en weg waren ze !
Ben toen verder naar het stuwtje gelopen om daar mijn spulletjes op te zetten wat nog niet mee viel met al die grote keien en het water water en ook nog het opspattende water !
Maar eenmaal gesetteld  zat ik best redelijk en mooi net boven het water oppervlak , ideaal voor mooie beelden en nu wachten !



meerkoeten


De Meerkoeten waren de eerste gevolgd door een paar Waterhoentjes maar te ver voor mijn combinatie maar wel leuke sfeer beelden .



   
 waterhoentjes

het ijsvogeltje
weg ijsvogeltje
meerkoeten in actie


Ook kwam het ijsvogeltje even langs altijd leuk en dan nog een bijna te volgen actie van twee Meerkoeten , die gaan echt als een dolle !



aalscholver in de vlucht



Als laatste nog maar een actie van een Aalscholver en van mij natuurlijk , het was een hele boeiende ochtend, ook was ik inmiddels tot mijn buik navel toe nat van het opspattende water en een weg schuivertje van mijn zit steen waar de camera bijna echt onder water ging !
De beelden hoop ik ooit nog beter te maken als de weersomstandigheden beter zijn en met een netje op een of andere manier zodat ze toch dichter bij komen , moet lukken .
O ja mijn waadpak gaat ook mee volgende keer !



Gr Michel




5 opmerkingen:

  1. Great pictures! Your installation has been beneficial!
    The pictures are really stunning. Love the 2 birds in flight #8 and #9 is beautiful. I also like very much #5. A great series to look at!
    Greetings,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent wel vindingrijk en creatief zeg! en wat een lef met je spullen daar bij(na in) het water.
    Maar gave resultaten, vooral de aalscholver, die is super!
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. marcel van de kerkhof29 februari 2012 om 12:31

    Mooi plekje Michel !
    Gewoon een keer met het juiste weer /licht er s'morgens gaan zitten, en rustig wachten, dan komt het vanzelf goed.
    Wat dat betreft maar goed dat het niet meer vriest, de laatste keer dat ik er gezeten heb was mijn statief en broek stijf bevroren.
    Je hebt er toch al mooie foto's kunnen maken !

    groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie, ondanks weinig licht en grijze luchten. De aalscholver lijkt als een soort pijl door de lucht te vliegen, een heel geslaagde foto.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Michel, Dat is mooi gedaan zo vanuit dat lage perspectief over het water heen. Vooral de aalscholver heb je mooi in het beeld gezet. Je gaat er vast nog wel een keer heen want het lijkt me idd wel een mooi plekje. Je bent ook lekker in de weer geweest met je video camera zie ik. Ik ben erg beniewd wanneer het eerste ei er zal zijn.leuk om te volgen. gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...