zaterdag 24 november 2012

Wilde zwijnen op de Stippelberg !

Zwijn gehad bij het zoeken naar paddenstoelen !

Nummer twee en drie van de vier passerende Wilde Zwijnen.

Met een ommetje kwamen we op de.

Na een hele ochtend regen ging ik zaterdagmiddag 3 november samen met mijn jongste dochter Noortje naar het bos om paddenstoelen te zoeken en bij voorkeur het porseleinzwammetjes omdat je daar zo mooie foto`s van ziet.
Dus op naar de Stippelberg in de Rips, waar we de auto uit stapte op de fazantweg aan de kant van de Mortel en liepen de gemertsedijk op een bospad met beuken want daar groeien de porseleinzwammetjes.

Uit de hand "klein" beetje mislukt.
Wist alleen niet waar ik moest zoeken, op de grond, op dood hout of op dood hout aan de boom dus dat viel niet mee we zagen wel verschillende soorten maar geen porseleinzwammetjes wel rodekoolzwammen en een kleine soort, heb daar uit de hand geprobeerd en foto van te maken,terwijl ik goed wist dat dat niet ging lukken en ik daar voor terug wilde gaan als het niet zo nat was en met wat meer attributen voor macro fotografie, nu had ik alleen mijn camera met een macro lens om  mijn nek hangen.

Na een uurtje struinen onder de beuken keek ik de Lange pad in en dacht dat ik een grote hond los zag lopen want wie verwacht nou een Wild Zwijn op zijn pad ?

De Gemertsedijk waar de loslopende Hond, Wild Zwijn stond.

Ik zei tegen mijn dochter Noortje kijk een Wild Zwijn, ze keek, ik klikte, zij zag, weg was het Wilde Zwijn.
Voordat onze mond weer dicht was nadat hij was open gevallen kwamen er nog twee achteraan die een tel langer in beeld bleven,zoef ook het bos in.

Wat later bleek de twee middelste van de vier Wilde Zwijnen.

We hadden net tegen elkaar gezegd van WOW VET toen er nog een vierde aan kwam en recht op ons af rende !

Nummer vier komt recht op ons af.

Met geweld kwam hij dichter bij maar maakte gelukkig op tijd een haakse bocht tussen de paaltjes door waar hij even om zich heen keek en ook verdween in het dennenbosje.

Wild Zwijn kijkt even rond en verdwijnt rechts.

Tijdens dit gebeuren dat alles bij elkaar misschien 20 tot 30 seconden duurde heb ik met mijn macro lens geknipt om bewijs te hebben voor thuis, die geloofden het anders nooit !
Nadat we waren bijgekomen en even op het schermpje van de camera hadden gekeken of het toch niet losse honden waren zijn we even gaan kijken waar ze vandaan kwamen en of we ze misschien nog op veilige afstand ergens zagen.

De pad links waar ze uit kwamen.
Henri Allee pad

Links was het pad waar ze uitkwamen een mooi met gras begroeid pad waar blijkbaar weinig mensen door wandelen.
Het pad had wel een eigen naam er stond namelijk een heel mooi bordje met Henri Allee erop !

We zijn toen samen hand in hand rechts de pad ingelopen langs het dennenbosje dat maar een 15 meter diep bleek en heb toen ons Noortje overtuigd dat we weer rechts achter het bosje door moesten en we ze zo misschien nog konden zien maar dat was niet het geval, wel zagen we nog sporen op het mountainbike paadje dat er langs liep.
Twee keer zijn we rond het bosje gelopen voor eventueel nog een mooie macro foto van een slacht tand, nee we hebben alleen nog wat sporen vast kunnen leggen.

Mijn dochter Noortje wijst een poot afdruk aan.

Kom we gaan het grote nieuws tegen mama vertellen en opa en oma maar eerst Guusje mijn andere dochter ophalen bij Femke, nog niks vertellen pap, pas bij mama ja ja.

Wilde Zwijnen op de Stippelberg in de Rips was de praat maar nu weet ik het zeker ze zitten er !!!

Gr Michel en Noortje

1. Wat bijzonder die ontmoeting met wilde zwijnen, ik wist niet dat ze daar zaten. Mijn man en ik hebben daar ook regelmatig gewandeld, mooi gebied, en nu met nog een extraatje, al is de kans dat je de zwijnen ziet wel klein denk ik. Maar jullie hadden ze, gezien en gekiekt.
    groetjes Ghita

2. Wow, wat een ervaring, Michel. Je hebt even goed nog goede foto's kunnen maken. En die paddenstoel? Ach, die is gewoon artistiek. Was onscherp niet "het nieuwe scherp? Groetjes, Joke

3. Wat een belevenis Michel! Het is wel even spannend als er eentje recht op je af gerend komt. Daar gaat de adrenaline wel van stromen. Dan hoef je daarna niet meer te gaan proberen om paddenstoelen uit de hand te fotograferen. Ze zullen wel zijn opgeschrikt door iets of iemand, want ze laten zich toch niet zo maar zien overdag.
    Geweldige ervaring.
    Groeten, Gonnie

4. Hoi Michel,

Mooi avontuur; leuk dat hardnekkige geloof dat het toch een hond was. En Noortje die had wel wat te vertellen op school denk ik.

Groeten, Robert

5. Hoi Michel, wat een leuk avontuur en dan nog je foto in de krant.
    Helemaal TOP.

groetjes Greet

6. Hoi Michel, je had ons al even in spanning gehouden, en ik ben niet teleurgesteld, wat is dit gaaf! ik kan me voorstellen dat je je ogen niet durft te geloven, zou het toch niet een hond zijn... Wat goed dat je de tegenwoordigheid van geest had om je macrolens in te zetten, en het zijn nog mooie foto's geworden ook, mooie diepte met die paaltjes en fijne herfstkleuren. Een plaatsing in de krant waard ;-)
    groetjes Loes

7. Michel,

Gaaf zo'n ontmoeting!
    Jammer maar de kwaliteit van de bewerking vind ik persoonlijk niet niet zo geweldig.

Peter

8. Hoi Michel,
    Ik had de volgorde omgedraaid. Eerst je krantenfoto bekeken en nu je schitterende verhaal gelezen. ZO wil je het meemaken. Lekker verhaal om mee thuis te komen en je dochter vergeet het vast nooit meer!
    Die ene die recht op jullie af komt....dat lijkt me wel een beetje griezelig, maar is vet smeuig voor het verhaal.
    groet,
    Maria

9. Geweldig om dat mee te maken, spannend zal het zeker zijn geweest.
    Mooie opnamen met je macrolens Michel.
    Groetjes Tinie

10. Haha dolle pret natuurlijk en heel herkenbaar om net als je de macrolens erop hebt zoiets mee te maken. Maar ondanks alles toch heel leuk werk...

1. Jazekers helemaal met u eens mijn beste bitch.

Verwijderen
  11. Al vaker gehoord van de wilde zwijnen op de Stippelberg, maar vandaag zelf ook mogen constateren dat ze er echt zitten! Recht voor ons op een recht/breed pad dachten we ook 3 grote zwarte honden te zien, maar toen we dichter bij kwamen zagen we dat het toch echt wilde zwijnen waren! Ze stonden stil midden op het pad, een beetje aan het rondneuzen en wroeten in de natte grond. We hebben er eventjes van kunnen genieten, wel op een afstandje gebleven, ook al omdat we honden bij hadden. Toen die ook de zwijnen in de gaten kregen werden we opgemerkt en gingen de zwijnen er vervolgens vandoor. Mooie ervaring!

1. afgelopen week liep ik op het ruiterpad richting Bakelse Plas en hoorde lawaai in de bosjes:op 3meter afstand stak een volwassen zwijn de pad over gevolgd door 7 jongen.Ze liepen gevaarlijk dicht bij de asfaltweg waar de hele dag vrachtwagens af en aan rijden naar de zandwinning.Het was een prachtig gezicht!

Verwijderen
  12. supp bitches, u fithy skrubz, casuals

13. ill be back bicheszzzz

14. Als raad geef ik graag mee dat je de dieren die zich na een ontmoeting in het bos gaan verschuilen niet moet achtervolgen, dit creëert immers extra stress door verjaging in hun al zo kleine leefwereld .

Guy Lavigne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...