dinsdag 30 juli 2013

Steenuilen deel 9 ( ze gaan hun eigen weg ! )




              en dan blijven de ouders achter !


nee je moet echt gaan !


De jongen gaan steeds verder van de kast vandaan en dan komt de tijd dat ze zich echt gaan verspreiden in een straal van 2 tot 10 km  rondom de nestplek en ze hun eigen weg gaan !





een dik tevreden ouder.



De ouders krijgen zo hun wel verdiende rust na het goed verzorgen van hun kroost.














mis ze toch wel.



Alle drie de uilskuikens zijn in goede conditie vertrokken van het erf van Franneke.















nog even bij de schuur kijken.



Vanaf al hun favoriete plekjes ( hoog en goed uitzicht ) op het erf wordt er gekeken of ze echt weg zijn.




vlieg jij ook weg !




















Het wiel is rond en ze beginnen weer van voren, het hof maken, bruidstijd inclusief paren, eileg, broeden enc enc enc enc ...



en toen viel de duister in !


Dit is het slot van een geweldige tijd bij de steenuilen van Franneke, gewoon de belevenissen al, die ik niet heb kunnen vast leggen maar wel in mijn geheugen heb opgeslagen.
Wat zijn het prachtige beestjes en wat ben ik blij dat ik dit heb mogen meemaken en dat nu inmiddels voor de tweede keer, super !



            Franneke en uiltjes bedankt !!!


Bedankt voor al jullie reacties groetjes Michel.




11 opmerkingen:

  1. Oh! What a nice ending... Wonderful pictures again. I love the one with the bird on the wheel, just lovely!
    Thanks again for sharing this story.
    Regards,
    Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat lijkt mij dat heerlijk om dit proses zo helemaal te kunnen volgen je hebt er ook een geweldige serie over vele blogs van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Michel,
    Jij ook heel hartelijk bedankt voor deze mooie serie, met bloedmooie foto's en een fantastisch verslag!Ik heb er heel erg van genoten en zal deze serie zeker nog eens terugkijken!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Michel, een prachtig einde van een prachtige serie, ik heb er van meegenoten. Je eerste foto is weer geweldig, hoe krijgen ze het voor elkaar.
    Op naar de derde keer!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een waardige afsluiting van deze serie. Hij is echt helemaal top. Prachtig ook op het bord Eigenweg.
    Ik begrijp dat je dit jaar de hele cyclus ook gevolgd hebt? Ben benieuwd wat we daar van te zien krijgen.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Michel,

    Mooie opbouw van dit blog met hele pakkende en toepasselijke platen, vooral nr. 1, 5 en 6 bouwen het verhaal. De mooiste foto's vind ik nr. 2 en 5.
    Geweldig mooie afsluiting van deze cyclus en voor jou een onvergetelijke ervaring.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooie serie. Vooral foto 2 springt er bovenuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Eind goed al goed' :-)
    Een schitterende afsluiting van dit fastastische project/
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een mooie serie van de uiltjes, die eerste foto is erg toepasselijk zo op dat bord. De foto van de tevreden ouder vind ik het mooist.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...