zaterdag 27 september 2014

Zwart Wit

                                                                          voordat je ze weggooit !




Burlend edelhert


Even terug in het archief want tussen al mijn foto`s staan er ook verschillende die ik in het verleden heb omgezet naar zwart wit.
En omdat we bij onze plaatselijke fotowerkgroep "Kiek nou"al een paar maanden met dit onderwerp bezig zijn dacht ik laat ik er een een paar tonen aan mijn volgers.



Watervalletje



Welke soort ?



De foto`s die omgezet worden naar zwart wit zijn vaak foto`s die in kleur niet goed bevonden worden en met vele regelmaat in de prullenbak belanden. De echte zullen dit trouwens ontkennen.
Maar door de foto om te zetten naar zwart wit, wat met elk willekeurig bewerkingsprogramma mogelijk is, kan de foto door een druk op de knop een verrassend resultaat op leveren.

Zoals het edelhert, mysterieus in het donker weerterbos en het silhouet van een vogel boven op een betonpaal. Veel vogellaars weten welke het is en waar hij is genomen maar geloof niet dat iemand hem zo heeft omgezet.
Zelfs een troebele waterval komt tot rust !







Landschap  met molen de vogelenzang op de achtergrond




Koe
Geweizwammetje
Reiger



 Bijna elke foto is het proberen waard, maakt niet uit wat het onderwerp is, namelijk weggooien kan altijd nog !




Dansende muggen




Pinkersterbloem




Das


Het moet muggen, dat verdiend een bloemetje en das veel mooier dus probeer het ook eens voor dat je ze weg gooit.  Voor gevorderde er is ook een zwart wit (ja je leest het goed) kleuren filter dit schijnt zwart wit foto`s nog mooier te maken !


Gr Michel





13 opmerkingen:

  1. Snap niet dat je die foto's eigenlijk wilde weggooien!!! Zitten hele mooie bij zoals o.a. het geweizwammetje, het hert en de das.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Michel, die eerste en die van de muggen zijn prachtig.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zwart-wit fotografie is toch een kunst op zich. Jouw suggestie is zeker het proberen waard.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW ! Ik ga voor het Geweizwammetje, Koeienoog, Pinksterbloem en de Das!!!!
    Heel bijzonder ook zijn de dansende vliegjes.
    Zwart-wit kan heel erg mooi zijn, dat laat je hier wel zien.
    groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Michel,

    Zeker de moeite waard, niet alle opnames kunnen mij bekoren vooral de opname van het hert vind ik wat teveel zwart, maar er zitten hele mooie tussen zoals het watervalletje, het geweizwammetje, het betraande koeienoog, de muggen, maar vooral de opname van die das geeft geeft heel mooi het mysterieuze sfeertje weer.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zwart-wit kan inderdaad heel mooi zijn. Vooral met foto's met veel contrast er in. Je laat hier een paar mooie voorbeelden zien. Vooral je muggenfoto springt er voor mij uit.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb nog niet zo veel ervaring met zwart/wit, maar kan het zeker wel waarderen.
    Toch vind ik niet alle foto's geslaagd, ben het met Ad eens dat het hert wel heel erg zwart is.
    Ik ga voor 4, 5 en 6. En o ja, de das!
    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...