donderdag 27 september 2012

Rugstreeppad !



                                                     Streepje voor op Texel


Rugstreeppad.


De vakantie is inmiddels alweer een tijdje voorbij en we hebben geweldig genoten op het mooie eiland Texel
Van alles gedaan en en gezien  en natuurlijk een beetje gefotografeerd :)


Streep precies op het midden van haar rug !


Zo zat er op een ochtend deze rugstreeppad onder de luifel van de caravan die we hadden gestald op de camping.
En wat doe je dan, je rent de caravan in voor je camera, de macro er op en knippen maar maar echt rustig bleef hij niet zitten .

Daarom ben ik maar mee gehupt en zag ik hem denken van ik heb dan een streep op mijn rug maar door die reuze pad met camera loopt een streepje door !



Hij vertrekt.

Dat vond ik dus minder en heb hem toen even op de streep gezet en dat heeft geholpen.
Hij was er even van onder de indruk maar zette er toen een streep onder en vertrok wat inmiddels mijn gezinnetje ook wilden, naar het strand :) !


Gr Michel



12 opmerkingen:

  1. Mooie foto's van een eng beest ha ha .
    Gr. Bert en Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel een prachtige kikker, Michel. Ik had 'm nog nooit gezien. Je hebt 'm mooi gefotografeerd. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal je niet aan het lijntje houden ;-) Hij is prachtig!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie soort, deze pad Michel, en Texel is een van de, niet al te vele, plaatsen waar hij voorkomt alhoewel ik hem daar nog nooit gezien heb. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is geweest om hem op de plaat te krijgen want ze kunnen bijna net zo hard rennen als een muis. Maar je bent er heel goed in geslaagd.

    Gr.,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ------------------------------------------

    BeantwoordenVerwijderen
  6. _________ ___ _______ _____________________

    __ ______

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Michel,
    Een bijzondere waarneming! Het is wel prettig dat je niet hoefde te zoeken, maar dat de pad naar je toe kwam :-) Mooi vastgelegd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij kwam op de koffie denk ik. Wat een prachtdier met al die kleuren en hij heeft echt geweldig mooie ogen.
    De eerste vind ik heel mooi, maar ik zit zelf ook altijd met de onscherpte op de bek als je de ogen scherp wilt hebben. Een kleiner diafragma geeft waarschijnlijk te veel onrust in de achtergrond, want die is heel mooi.
    Fraai is dat je hem op ooghoogte hebt geschoten.
    Fijn weekend, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een topscherpte op de oogjes!
    Je 'gestreepte' tekst erbij is ook grote klasse, knap gedaan.
    groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kikker foto's, mooi scherp op de ogen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze eigenlijk klein in het echt he? ALs je ze zo ziet op de foto denk je dat het grote padden zijn maar veel groter dan een euro zijn ze eigenlijk niet! Je hebt er een zalige mooie serie van geschoten!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...